No: 302, 14 Ekim 2019, Ab Dış İlişkiler Konseyi'nin Kabul Ettiği Kararlar Hk.

Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı 14.10.2019

Avrupa Birliği (AB) Dış İlişkiler Konseyi’nin (DİK) bugün (14 Ekim) Lüksemburg’da yapılan toplantısında, “Kuzeydoğu Suriye” ve “Doğu Akdeniz’de Türkiye’nin Yürütmekte Olduğu Faaliyetler” başlıkları altında kabul ettiği kararları ve ülkemize yönelik yaptığı çağrıları tümüyle reddediyor ve kınıyoruz.

Türkiye’nin başarıyla icra etmekte olduğu Barış Pınarı Harekâtı, uluslararası hukuk temelinde, Birleşmiş Milletler (BM) Şartı’nın 51. maddesinden kaynaklanan meşru müdafaa hakkımız ve BM Güvenlik Konseyi’nin terörizmle mücadeleye ilişkin kararları uyarınca yürütülmektedir.

PKK’nın bir uzantısı olan PYD/YPG terör örgütünün ülkemizin ulusal güvenliği ile Suriye’nin toprak bütünlüğü ve ulusal birliğine yönelik tehdit ve saldırıları karşısında, AB’nin terör unsurlarını koruyucu bir yaklaşım sergilemesi kabul edilemez. AB Konseyi’nin bu konudaki kararında, bazı AB üyelerinin de destek verdiği PYD/YPG terörizminin, son iki günde ülkemizde aralarında bir bebeğin de bulunduğu 18 masum sivili katletmesine sessiz kalmasının da bu çarpık yaklaşımın bir tezahürü olduğunu değerlendiriyoruz.

Türkiye’nin defaatle dile getirdiği üzere, DEAŞ terörüyle mücadele kisvesi altında bir diğer terör örgütünün ayrılıkçı gündemine hizmet eden AB’yi ve bu örgüte destek veren AB üyesi ülkeleri, bugünkü sonuca ulaşılmasındaki sorumlulukları bağlamında özeleştiri yapmaya ve izana davet ediyoruz. Bu politika ve uygulamalarıyla AB’nin DEAŞ’a karşı mücadele konusunda ülkemize ders verme hakkı bulunmadığının altını çiziyoruz.

Dünya üzerinde en kalabalık sığınmacı nüfusuna evsahipliği yapmakta olan Türkiye, önümüzdeki dönemde de ulusal güvenliğini tehdit eden ve Suriye halkının bekasını yakından ilgilendiren PYD/YPG ve DEAŞ başta olmak üzere tüm terör örgütleriyle mücadelesini kararlı bir şekilde sürdürecektir.

Bu harekat, Türkiye-Suriye sınırında güvenli bir bölge oluşmasını ve bölgenin asıl sahiplerine kazandırılmasını sağlayacak olup, arzu eden yerlerinden edilmiş Suriyelilerin kendi topraklarına dönüşüne de yardımcı olacaktır. 18 Mart Mutabakatının 9. maddesinin, AB ve üye ülkelere, Türkiye’yle birlikte, yerel halkın ve sığınmacıların Türk sınırına yakın Suriye topraklarında daha güvenli alanlarda yaşayabilmeleri için koşulların iyileştirilmesi yükümlüğünü getirdiğini hatırlatırız.

Diğer taraftan, AB’nin Doğu Akdeniz’de hem kendi haklarımızı hem de Kıbrıs Türklerinin haklarını korumak için kararlılıkla yürüttüğümüz arama ve sondaj faaliyetlerini yasadışı olarak nitelendirmesini kesinlikle kabul edilemez buluyoruz. AB’nin Türkiye’ye karşı emsali olmayan bu önyargılı tutumu uluslararası hukukla da bağdaşmamaktadır.

Ayrıca, AB’nin aldığı bu kararlarda bir kez daha Kıbrıs Türklerine hiçbir atıfta bulunmaması ve onları yok sayması ibret ve endişe verici bir durumdur.

Bu durum, AB’nin Kıbrıs konusunda artık Rum tarafının tümüyle rehinesi haline geldiğinin ve tarafsız kalamayacağının son örneğini teşkil etmiştir. Aslında AB’nin, 2004 yılında aldığı kararları ve verdiği sözleri hayata geçirmemekle, Kıbrıs Türklerini gözardı ettiği yadsınamaz bir gerçektir. AB’nin bu tavrını da şiddetle kınıyoruz.

Hidrokarbon faaliyetlerimizi KKTC’yle birlikte kararlılıkla sürdüreceğimizi ve AB’nin bu konuda engelleyici tedbirlere başvurması halinde misliyle mukabele edeceğimizi bir kez daha vurgulamak istiyoruz.

Bir yandan münhasır ekonomik bölge ve kıta sahanlığının diyalog ve iyi niyetli müzakere yoluyla, uluslararası hukuka uygun ve iyi komşuluk ilişkileri ilkesi uyarınca sınırlandırılması gerektiğini vurgulayan AB Konseyi’nin, diğer taraftan GKRY’nin tek taraflı deniz yetki alanı iddialarını benimsemesi ve bu iddiaları “üyelik dayanışması” bahanesi altında Türkiye’ye dayatma girişimlerinde bulunması ciddi bir çelişki teşkil etmektedir.

Doğu Akdeniz’de barış ve istikrarın tesisi, herkesin kazanacağı bir işbirliği iklimi yaratılması, ülkemizin ve özellikle Kıbrıs Türklerinin ilgili anlaşmalar ve uluslararası hukuktan kaynaklanan meşru hak ve çıkarlarına saygı gösterilmesi ve Doğu Akdeniz’in siyasi, hukuki, tarihi ve coğrafi gerçeklerinin dikkate alınmasıyla mümkün olacaktır.

Bu hukuksuz ve yanlı tutumu nedeniyle, AB ile bazı alanlardaki işbirliğimizi ciddi bir şekilde gözden geçireceğiz.

Pazartesi - Cuma

09:00 - 12:30 / 14:00 - 18:00

Vize başvuruları hafta içi her gün saat 09:00-16:00 arasında vize ön başvuruları hizmetinin alındığı Addis Ababa’da bulunan “Turkish Service Agency” e yapılabilecektir. ( Adres: Snap Plaza, Africa Avenue, tel: +251 11 666 22 11).
7.1.2018 Etiyopya Noel Kutlaması
19.1.2018 Dini Bayram
2.3.2018 Adwa Zaferi
6.4.2018 Etiyopya Kutsal Cuması
8.4.2018 Paskalya Tatili
1.5.2018 İşçi Bayramı
5.5.2018 Etiyopya Vatanseverler Günü
28.5.2018 Derg Rejimi'nin Sona Erişinin Kutlaması- Milli Bayram
15.6.2018 Ramazan Bayramı
21.8.2018 Kurban Bayramı Arifesi
11.9.2018 Etiyopya Yeni Yılı
27.9.2018 Meskal Bayramı
21.11.2018 Mevlid Kandili
7.1.2019 7.1.2019 Noel
19.1.2019 19.1.2019 Dini Bayram
2.3.2019 2.3.2019 Adwa Zaferi
26.4.2019 26.4.2019 Kutsal Cuma
28.4.2019 28.4.2019 Paskalya Tatili
1.5.2019 1.5.2019 İşçi Bayramı
5.5.2019 5.5.2019 Etiyopya Vatanseverler Günü
28.5.2019 28.5.2019 Derg Rejiminin Sona Erişinin Kutlaması-Milli Bayram
4.6.2019 4.6.2019 Ramazan Bayramı
11.8.2019 11.8.2019 Kurban Bayramı Arifesi
11.9.2019 11.9.2019 Etiyopya Yeni Yılı
27.9.2019 27.9.2019 Meskel Bayramı
20.10.2019 20.10.2019 Mevlid Kandili
7.1.2020 7.1.2020 Etiyopya Noel Bayramı
20.1.2020 20.1.2020 Etiyopya Yortusu
2.3.2020 2.3.2020 Adwa Zafer Bayramı
17.4.2020 17.4.2020 Etiyopya Kutsal Cuma Bayramı
19.4.2020 19.4.2020 Etiyopya Paskalya Bayramı
1.5.2020 1.5.2020 İşçi Bayramı
5.5.2020 5.5.2020 Etiyopya Vatanseverler Günü
24.5.2020 24.5.2020 Ramazan Bayramı
28.5.2020 28.5.2020 Derg Rejiminin Sona Erişi Milli Bayram
31.7.2020 31.7.2020 Kurban Bayramı Arefesi
11.9.2020 11.9.2020 Etiyopya Yeni Yıl Bayramı
27.9.2020 27.9.2020 Meskel Bayramı
29.10.2020 29.10.2020 Mevlid Kandili